英語の勉強にMITの授業でも Lec 2 | MIT 6.046J / 18.410J Introduction to Algorithms
さてと、2回目でもダラダラ聞きますか。ちなみに英語の勉強ですよw
- いきなり違う教授でビビった。
- Erikの授業はどんな感じかな?
- Even though, I have a microphone, I am not amplified. 笑った。単語を参照。
- Big O notation
- はぇぇぇぇ。脳の回転も、喋るのも早い。はっきりした発音で聞き取りやすいハズなのだが・・・
- え〜本日は数学の話であり、アルゴリズムの話は次回以降です。とバッサリ。
- Big O以外の表記も色々あるんだな。知らなかったわ。
- Solving recurrences
- fold,mapとか使ったら普通にこうなるわな。
- Recurrences tree
- 段々面白くなってきたわ。おもろいわー。
- 授業受けてる方も天才だった。くそう。
- Proof sketch/Intuition
- 数学的だとよーわからんが、直感的には理解出来るんだな。
- 独り言が一言一言オモロイな。
- 理解度は3割くらいかな。しばらくしてから聞き直し!!
単語
Erikは知らない単語いっぱい使うみたいだ。目的は英語の勉強なのでこれはこれでアリ。
- essentially adv
- used when stating the most basic facts about something = basically 本質的に
- underpinning n
- to put a solid piece of metal under a wall or house in order to make it stronger 土台
- amplify v
- 1. to make sound louder, especially musical sound 2. to increase the effects or strength of something 3. to explain something that you have said by giving more information about it アンプの動詞形。大きい音を出すこと・・・。
- anticlimax n
- a situation or event that does not seem exciting because it happens after something that was much better 期待はずれ
- rigorous adj
- very severe or strict >rigorously adv
- valid adj
- 1. that is legally or officially acceptable 2. based on what is logical or true 3. (computing) that is accepted by the system
- correspond v
- to be the same as or match sth 一致する
- nifty adj
- something that is nifty is good because it is clever, skilful, or effective へぇぇぇ。
- geometric adj
- having or using the shapes and lines in geometry, such as circles or squares, especially when these are arranged in regular patterns 幾何学的な
他にも色々調べた気がする。
雑感
- 教授によってだいぶ変わるな。
- 予習しとかないと全くついて行けない。2回目にしてアメリカの大学の厳しさを知った。
- やっぱりMIT。授業を受けている方も天才でなければならない。
- 数学でイメージ出来る範囲が少なすぎる・・・数式見てイメージが浮かぶところは面白いのだが、わからないと苦痛だ・・・。
まとめ
そのうち聞き直します。